Nominalizari la Oscar

Ca si anul trecut, imi doresc sa-mi formez o impresie, inainte de decernarea premiilor. De data aceasta sunt mai multe filme nominalizate, iar eu sunt fericita maxim la gandul atator „delicatese” de digerat. Asadar, iata primele:

1. Birdman– Pana la filmul acesta imi placea Michael Keaton. Am avut un soc sa-l regasesc atat de batran, in rolul unui actor incercand sa-si redobandeasca gloria de alta data! A dat tot ce-a putut, insa rolul, in sine, nu i-a permis prea multe jonglari sau i-a oferit prilejul de a evada prea mult, ca sa-l pot defini. Momentele in care incepe sa zboare la propriu printre zgarie-nori, lasandu-ma pe mine sa intuiesc daca-i real sau nu, oscilatia intre a dori ceva si a te razgandi chiar in momentul in care aproape obtine, m-a facut sa urmaresc cu greu mult prea lunga si indecisa desfasurare a actiunii. Pilula a fost indulcita de jocul deosebit al lui Edward Norton, in rol secundar, cu reale sanse la premiu.

2. The Imitation Game– Un film bun, mi-a placut in special subiectul, o trupa de oameni de stiinta care descifreaza renumita masina, Enigma, de codificat mesaje,  folosita de nemti in al doilea razboi mondial. Benedict Cumberbatch,  care-mi placea deja din serialul Sherlock Holmes, conduce elegant grupul din care mai fac parte o mai veche cunostinta a mea din „The Good Wife” si antipatica Keira Knightley (care nu-si dezminte titlul nici aici!), aproape invizibila, dar cu rictusul gurii la locul lui. Batalie grea pentru premiul la rol principal masculin!

3. American Sniper- Un Bradley Cooper voinic, este cel mai bun lunetist al americanilor in luptele din afara tarii, filmul fiind facut dupa un caz real (se pare ca asta ar fi reteta urmata de multi dintre nominalizatii din acest an). Patriotic, foarte convingator in rol, un film trepidant de razboi, cu adrenalina ridicata…dar cam atat.

4. Still Alice– Avand-o in rol principal pe Julianne Moore, prezinta viata unui femei-om de stiinta de succes, dupa ce depisteaza ca are temuta boala Alzheimer. Un film zguduitor, de cateva ori m-am cam bocit, e cumplit sa afirmi ca „era mai bine sa fi avut cancer”! Aproape invizibil evolueaza un Alec Balwin inca aspectuos, daca n-ar fi asa de gras!

5. Wild– O transformare radicala a actritei Reese Witherspoon, pe care o stiam doar ca „Blonda de la drept”. Aproape tot filmul e nefardata, plecand intr-un traseu dificil singura, prin salbaticie,  aproape 3 luni si 1100 mile, cu un rucsac imens in spinare, in cautarea unei metode de  a-si regasi pacea interioara, dupa pierderea unei mame extrem de apropiate, un divort, droguri si sex la intamplare. Toata admiratia pentru idee, desi am niste rezerve referitoare la veridicitatea traseului si la pericolele aproape inexistente. In rolul mamei, apare Laura Dern pe care o cam pierdusem de la Twin Peaks incoace, destul de stearsa, exact cum o stiam…

6.Whiplash– Un J.K.Simmons de mare anvergura! Sanse mari si pentru el de a lua premiul pentru rol secundar. Rolul principal urmareste un elev la o scoala de muzica de jazz, care lupta sa ajunga cel mai bun, intr-o orchestra a carui dirijor/profesor ii impinge pe ucenici prin toate metodele (mai putin ortodoxe) sa-si depaseasca limitele. Nu stiu daca scopul scuza mijloacele si nici daca pentru a obtine oameni spectaculosi, ii poti teroriza, dar filmul acest lucru incearca sa-l pledeze. Unul dintre cele mai bune filme din seria aceasta, care chiar merita urmarit!

7. Foxcatcher– Prezinta un american dintr-o familie renumita, influent si evident, bogat, care infiinteaza o echipa de lupte, pretinzand ca o face doar din patriotism, in vederea castigarii Jocurilor olimpice. Din pacate, lucrurile degenereaza. Mi-a placut mult gradatia filmului, modul in care sentimentele frumoase, inaltatoare, se transforma in altceva, deloc admirabil. Actorul Steve Carell, as zice ca are sanse uriase la premiu!

8. Grand Hotel Budapest– Un film pentru o categorie de spectatori din care eu nu fac parte, o comedie neagra, elaborata si complicat de urmarit, c-o actiune adesea greu de inteles. Mi s-a parut interesant ca imagine, decoruri, costume si colorit…dar trebuie rabdare de fier, daca nu esti fan al genului.

Cam acestea ar fi ce am reusit sa vizionez pana acum, dar va tin la curent!

4 thoughts on “Nominalizari la Oscar

  1. eu anul acesta am reusit sa vad toate filmele de pe lista nominalizarilor la Oscar🙂 Câteva din filme au presupus ceva efort pentru a le vedea pâna la capat, multe au fost interesante si doar atât, dar au fost si multe care mi-au oferit surprize deosebit de placute. Mi-e greu sa spun ce film mi-a placut cel mai mult, pot însa sa aleg câteva care m-au impresionat mult, atât prin tema cât si prin jocul actoricesc: Nightcrawler, Gone Girl, Birdman, The theory of everything, The imitation game… Aanul acesta, pe lista nominalizarilor Oscar sunt surprinzator de multe filme biografice sau cu scenarii dupa povesti reale.
    Tocmai pregatisem si eu un articol pentru blog, referitor la nominalizarile Oscar🙂 Inca nu l-am finalizat…

    • da, intre timp le-am terminat si eu. greu de digerat unele, superbe altele! e imbucurator faptul ca recolta din anul acesta a fost bogata, sa speram ca va fi mereu asa! pupici, carmen!🙂

Lasă un răspuns

