Răsfăț la Caruso

Bucurie mare, am primit o invitație la cină (din aia de bârfit, nu de gângurit!) la un restaurant pe care eu l-am crezut de nivel obișnuit, până am luat loc și mi-am rotit privirea puțin prin sală. Localul este intim și poate din cauza poziției mele cu spatele la asistentă, mi s-a părut ușor înghesuit, câteva meșe jos, alte câteva la etaj, gri elegant pe pereți, câteva fotografii care punctează scările și rup monotonia. Interiorul este plăcut, stilat, personalul deosebit de amabil, iar inventivitatea bucătarului debordantă!
Fiind cam spre seară, ne-am decis la câte o salată și am păcătuit cu un desert (bine că n-am cedat tentației de a încerca și un fel principal!), pe care să le împărțim. Salată mea pe lângă multe și bogate frunze pastelate în tot felul de nuanțe de verde, avea ici colo creveți, bucățele delicios de sărate de anșoa, șuncă crocantă subțire și un ou moale, pus moț. Am testat puțin din calamarii farfuriei vecine, dar nu m-am putut smulge din îmbrățișarea strânsă a propriei salate. Bineînțeles că am povestit întruna, pentru că eu tac doar că pedeapsă sau ca să respir, în cazul asta, adânc savoarea amestecată surprinzător a ingredientelor. Când am terminat atacul și m-am sprijinit de spătarul scaunului, în prima secundă n-am înțeles de ce primesc alte tacâmuri. Eram atât de mulțumită interior, că uitasem că aveam comandat și desert! Care a venit și așa cum îi stă bine unei tarte- Caruso, întâi mi-a bucurat ochii! Arata atât de bine, că mi-au trebuit câteva secunde să-mi fac curaj să stric aranjamentul elaborat, începând cu pagubele minore, de pe marginea farfuriei (sperând că-s de mâncare și nu doar de decor!). Aveam să constat că tarta avea dispuse radial trufe elegante ce se combinau savuros cu o brânză fină (pe care inițial am crezut-o frișcă, dar avea altă consistență). Cam complicat să explic sentimentul…dar cu asemenea preparate, o perioadă de timp, m-aș sacrifica să fiu o grasă!!! N-am avut multe experiențe culinare la viață mea, vreme îndelungată mâncarea a fost ceva impus, plicticos, tern, corvoadă obligatorie… nu mi-am închipuit că poate fi un deliciu al simțurilor, o experiență atât de plăcută! De repetat cât mai des!

tarta carusso

tarta carusso

salata cu calamari, baby caracatita si branza de capra

salata cu calamari, baby caracatita si branza de capra

salata cu creveti, sunca, ansoa

salata cu creveti, sunca, ansoa

mousse au chocolat

mousse au chocolat

 

 

6 thoughts on “Răsfăț la Caruso

Lasă un răspuns

