Radio-șanț

Inspirată de o postare de aici, mă gândesc că uneori mi se întâmplă și mie, e adevărat mai diluat! E seară și mă întrețin pe mobil cu un amic…suntem vorbă lungă- mai ales eu- așa că după o vreme, îmi recapăt puterile pe fotoliul unde mă tolanisem după sală și drumul lent de la tramvai și-mi aduc aminte că mi-e foame. Încălzesc niște friptură din ziua precedentă ( comestibil să fie!) gătesc laborios un ochi de ou lângă, înregistrez sonor periferic sirena unei salvări/poliție/pompieri (în capătul de lume unde locuiesc e eveniment marcant și subiect de discuție pentru câteva luni!) și încerc să închei conversația până nu mi se sleieste definitiv ce-i în farfurie. Birui și leșinată de poftă dau câteva furculițe, fericită de cina încropită fără efort, în timp minim și cu gândul deja la lectura care urmează.
Serenitatea se încheie subit: îmi sună iar telefonul. Mă uit cu frică, dar e doar fie-mea: „Nu ești pe geam?” „Nu, mănânc!” „Uită-teeeeeeee, au venit pompierii!!! Eu-s la vecina sus, se vede mai bine de la ei!!!”. Oftez și cer lămuriri, până-mi finalizez resemnată oul. Nu aflu nimic, însă avem spion la fața locului. Dau la o parte perdeaua, dar nucul și-a găsit drept acum înmugurească! E noapte de altfel, iar ochelarii mei obosiți dublează luminile roșii intermitente printre care zăresc doar câțiva spectatori. Refuz să cedez ispitei, nu deschid geamul și abandonez „evenimentul” în favoarea unui duș fierbinte. Câteva minute mai târziu aflu prin ușa de la baie: unul și-a închis copilul în casă și vreo patru ore s-a chinuit să deschidă ușa, până a chemat pompierii. Mă gândesc dacă aș fi rezistat atât timp… La cât de panicată sunt când e vorba de fie-mea, decid că în jumătate de oră alertam tot ce avea număr de telefon! Cu un rest mic-mic de interes, întreb totuși cum au rezolvat problema. Fie-mea îndepărtându-se, plictisită de deznodământ, îmi răspunde cu juma de voce „au spart vreun geam, habar n-am!”

Cand ies din baie, afara e doar noapte, strada pustie ca mereu la ora asta. Adorm intrebandu-ma daca-s egoista sau indiferenta…

 

Lasă un răspuns

