O dupa amiaza prin Bruxelles

Dupa periplul printre betoane si sticla inaltate suplu spre cer, am revenit la lumea de rand, intr-o plimbare linistita in Piata Martirilor, un spatiu de marime medie unde lumea se destinde la terase la o cafeluta sau pe treptele monumentului, cu sendviciuri din rucsacel. Atmosfera de dupa amiaza lenesa, tocmai buna de stat la taclale. Initial piata a fost locul de intalnire al comerciantilor, apoi a spalatoreselor care albeau rufele acolo. Dupa Revolutia din 1830, sub pavele au fost inhumati eroii, in cinstea carora s-a ridicat un monument al carui element principal este Patria avand la picioare un leu si scriind intr-o carte numele celor cazuti. Baza este sprijinita de patru ingeri si  decorata cu basoreliefuri cuprinzand scene din lupta. Ansamblul este realizat din marmura alba, iar in interior 27 placi de marmura neagra au inscriptionate numele celor 467 eroi.

Dupa scurta relaxare am pasit in aglomerata Rue 9, gazda magazinelor de firma, o forfoteala continua la orice ora, lume peste lume, cumparand, proband, agitatie, bun gust, shoopingareala, preponderent tineret dornic de achizitii in ton cu moda.

Ne-am clatit putin ochii, insa am fugit iute sufocati de forfoteala, intr-un local linistit sa testam clatitele ce-mi fusesera promise cu o seara inainte. Restaurantul m-a impresionat placut, atmosfera calda,muzica in surdina, bun gust, decor putin sofisticat, exact cat sa te faca sa te simti ca esti intr-un loc special. Asteptand comanda am remarcat lumea amestecata tineri de toate culorile, batranele iesite cu prietenele, oameni relaxati conversand pe ton jos, la un pahar de vorba si absorbind fara graba atmosfera de zi libera a orasului.

Si in sfarsit tratatiile:

Ce sa va spun? Clatita a avut umplutura  inghetata de vanilie si toping de ciocolata, aluat usor crocant la margini, inghetata cremoasa delicioasa. Am reusit sa dau gata prima bucata, insa la cea de-a doua am cerut ajutor, declarandu-ma infranta definitiv! O dupa amiaza frumoasa cu amintiri dupa care imi ploua in gura!

24 de comentarii

  1. Măi, dar v-au pus la lapte lângă cafeluța aia, de nu mai era nevoie și de altceva pentru o masă sănătoasă. Nu-i de mirare că n-a mai fost loc și pentru a doua clătită. 😀

  2. ultima oara cand am ajuns in Belgia, am prins o vreme de toata bafta. a fost friiiiig si a ploua fara oprire. in Bruxelles nu am mers prin crasme; am prins insa un targ de dulciuri, unde am dat iama in ciocolata !

Lasă un comentariu