Putem controla ceva in viata noastra?

Sau mai bine zis, ce facem cand nu putem controla ceea ce se intampla si ceea ce ne dorim se lasa asteptat? Sau vireaza exact in directia pe care n-o dorim? Ne revarsam nervii pe cei din jur, ne apucam de baut ceva cu multe grade (si asa afara e frig!) sau ne orientam spre ceva ce putem controla. Aceasta este explicatia faptului ca m-am apucat din nou de aerobic, dupa o pauza mai lunga datorata unei probleme de sanatate.

Corpul meu este ceva ce pot controla si pe care-l pot „pedepsi” cu exercitii in plus, ma pot autodepasi si ma pot simti mandra ca am facut ceva pentru mine. Lucrandu-mi muschii simt ca odata cu transpiratia iese si zgura neimplinirilor, momentele in care simt ca totul e degeaba, cand se aduna prea multe tristeti. Dupa o ora de chin, renasc cu creierul curat, pot gestiona din nou problemele complicate care mi le expune viata in fiecare zi cu neobosita variatie. „Omor” vinovatia lichidarii unei intregi table de ciocolata din seara trecuta sau prajiturile in care scap fara control.

De cand am realizat ca anchilozez, am incercat ceva aerobic, pillates, dar cred ca am nevoie de provocare si neaparat sa fie ceva pe muzica. Asa ca l-am cunoscut pe prietenul meu Billy Blanks. Acum nu ca e negru si ca arata bine…rau! dar are un ritm alert, alterneaza perioadele in care te ucide cu cele in care iti regasesti respiratia si daca reusesc sa fac tot, chiar am motive sa fiu multumita de mine!

De vreo jumatate de an am cochetat cu pillates-ul. Pe langa faptul ca nu-mi place in mod deosebit forma de care o au tipele (arata bine, dar parca sunt prea liniare!), totul este extrem de calm, relaxant, corpul lucreaza lent si mi se pare prea usor. Pot sa fac tot, nu ma doare nimic, nu transpir…parca trisez!

Asa ca m-am intors la negrul meu preferat. Suntem prieteni vechi, chiar daca ne mai injuram uneori (adica eu…cand nu mai pot sa fac exercitiile, ii zic de rudele lui!), asud alaturi de el, trag de mine dincolo de limita in care simt ca ma rasfir. La final, „dansul cu mainile” dupa un ritual doar de el stiut parca imi aranjeaza tot ce-i in exteriorul si interiorul meu, intr-o forma pe care o pot gestiona mai departe. Sper sa reusesc sa tin pasul cu el!

Voi la ce metode apelati cand viata devine o provocare prea inalta?

18 thoughts on “Putem controla ceva in viata noastra?

  1. cand observ ca seman cu o gospodina grasuta, de ex acum, fac niste balabaneli cu aparate din ale ab king si ab rocket, ca astea imi sunt recomandata pentru coloana. sunt bune, eficiente, ma descurc. mai saream coarda, dar acum nu mai am voie, tot din motiv de coloana. nu am niste diete minune, nu sunt pentru mine, doar ca imi dozez bine si ratia si continutul. in general nu mananc prajeli, cu dulciurile nu sunt prietena adevarata. in mod normal ar fi trebuit sa arat ca o acolada, dar e si o chestie de genetica, de ascendenti. ai mei n+au fost niste filiformi. cred ca pot sa mai renunt la 4+5 kile, si e ok. doar pentru faptul ca vreau sa intru in niste haine pe care le ador si nu prea am apucat sa le imbrac. la sala nu merg ca nu avem in oras. am facut sport in tinerete, si karate pana la 27 de ani. de acolo m+am ales cu vertebrele varza

      • Eu am crezut că faza cu Pilates, Tae-Bo & co. e pentru exemplificare, si articolul era despre
        „Voi la ce metode apelati cand viata devine o provocare prea inalta?”
        😆
        Și provocările sunt generice. 😀

        Eu practic gimnastică aerobică, alpinism și mersul mult pe jos.

      • Da, dar despre aerobic ca provocare. Sau mișcare.
        Eu am înțeles că aerobicul era doar un exemplu de provocare; adică noi puteam zice de orice altă provocare, de la cele de la muncă la cele personale. 😀

      • diana, poti sa spui orice, incurajez orice fel de dezbateri, on or off topic.
        iar tu ai fost cat se poate de la obiect, era tratat din 2 puncte de vedere. la final le-ai prins pe ambele 😉

  2. Eu ador si pilatesul si tae-bo-ul si aerobicul si le fac din placere nu pentru a ma elibera de anumite ganduri….insa am observat ca ma ajuta si la asta :))

  3. Oirce fel de mișcare e bună la o adică. Mie, de exemplu, îmi place mai mult Pilates și yoga. Mă calmează, că energie am, slavă domnului! Singura mișcare nerecomandată e aceea de a duce de prea multe ori mâna la gură, cu mâncare. 😀

  4. Din fericire pentru mine nu am nevoie de nici un fel de exercitii.Mama natura a fost darnica la nasterea mea si la fizic ( cat de cat ) dar si la oscilarea greutatii.Pentru anii si schimbarile organismului meu stau mai bine decat ma asteptam , dar niciodata nu devorez o tableta intreaga de ciocolata( care e doar amaruie), prajiturile nu ma doboara si nu mananc dupa 6 seara, maxim 7.Succes!

  5. eu merg mult pe jos. restul e doar vis. o fisură pe coloană îmi mai taie din elan chiar şi când merg. dar silueta mea e aceeaşi de 20 de ani! 🙂
    dacă lucrurile nu merg cum ar trebui şti ce fac prima dată? trag aer în piept. apoi fac un pas înapoi şi privesc lucrurile obiectiv, îmi asum erorile şi… merg mai departe.
    vorba lui nichita: nu mor caii, când vor câinii!

Lasă un răspuns

