Duzina de cuvinte: Senectute(VI)

Au trecut cateva saptamani de la intoarcerea mea grabita de la mare. Strangand din dinti, tarandu-ma de la o zi la alta, incercam sa tin la distanta bestia deznadejdii  insinuante si sa ma iau la tranta cu viata, asa cum o mai facusem de cateva ori. Cazusem de acord cu stapanul ochilor de catifea, sa ne dam un ragaz de linistire a nervilor pentru a incerca sa construim ceva cu sanse de reusita.

Intr-o seara rece, in care parca toate sperantele se inecasera intr-o apa adanca permanenta, ca si ploaia care cadea  rafale, facand intunericul de afara mai des si pe cel din interior de nesuportat, am primit un apel. Era el, cel a carui prezenta o dorisem in clipele grele dar nu indraznisem sa-l sun, simtindu-ma inca fragila ca un bolnav inca in convalescenta. Vederea lui mi-a facut placere. Gasca  era mult mai numeroasa ca de obicei, parea o turma gata sa izbucneasca in hohote nestavilite la orice scaparare de veselie, niste oameni care nu se lasau prada vremii atat de usor si faceau totul s-o ignore. Fete imbracate fistichiu si baieti tinand complicat tigarile si scotand rotocoale savante de fum se intreceau in a spune ceva amuzant sau a glumi prieteneste pe seama unuia sau altuia. Am comandat vin fiert si am inconjurat paharul fierbinte cu mainile dupa ce am sorbit o inghititura aromata. Senzatia de caldura m-a invaluit imediat si am incercat sa raspund cu umor catorva intrebari simpatice ale baietilor pe care deja ii cunosteam. Am intrat in joc, prefacandu-ma ca nu sesizez ca e ziua cuiva, insa cand a aparut tortul si au inceput sa cante „la multi ani” am realizat ca era… aniversarea lui. Cateva minute m-am simtit incurcata, nu-i adusesem nimic. Totusi, ca sa nu fac impresie proasta, m-am apropiat si l-am felicitat, promitandu-i sa ma revansez cu prima ocazie. A ras, aratandu-mi gramajoara de sticle si pungi impachetate festiv. „Cine a zis ca doream un cadou de la tine? Vreau sa ma ajuti cu o problema, putin mai tarziu, dupa ce fugim de aici!”

Am simtit un fior pe sira spinarii si am incercat sa numar intalnirile, fusesera deja trei? Imi doream pe cineva aproape, insa nu definisem inca „aproapele” acesta. Oare despre ce era vorba in propunerea lui?

Au mai scris pe aceeasi tema:

http://scorpio72.wordpress.com/2011/04/16/duzina-de-cuvinte-capra-cu-un-ied/#comment-2286

http://labulivar.wordpress.com/2011/04/16/duzina-de-cuvinte-11/#comment-1570

http://pisica07.wordpress.com/2011/04/16/duzina-de-cuvinte-decurionul/#comment-3378

http://v2valmont.wordpress.com/2011/04/15/duzina-de-cuvinte-am-fost-luat-la-misto/#comment-27919

18 comentarii

  1. mă, cum ne laşi tu în suspans! 😀
    vreau şi io să mă încălzesc la vinul acela fiert… iar e zgribulită vremea. sau încă este, nici nu ştiu cum să spun. 😦

Lasă un comentariu