Frankfurt din vaporas

Dupa cateva vizite, e drept cam scurte, am inceput sa indragesc Frankfurtul. Citind la coolnewz mi-am amintit de o plimbare cu vaporasul pe Maine, pe sub cateva din podurile care traverseaza cu gratie un fluviu impunator.

O caracteristica intr-o permanenta schimbare a acestui oras, este vremea. In decursul plimbarii de aproximativ o ora, a fost de la soare sclipitor, la nori amenintatori de furtuna. Miscarea vaporasului era lenta si explicatiile ghidului se succedau cu claritate. Imaginile se perindau ca la cinematograf. Cea mai spectaculoasa priveliste este cea a „Maine-hattan”-ului, grupul de zgarie-nori, care domina prin suplete, inaltime si stil imprejurimile. Mai departe, diferite sedii de banci, hoteluri inalte reveland constructii masive sau rotunde cizelate delicat.

Imediat in spatele locului de  plecare se zarea in planul secund Domul , a carui cupola dantelata se inteapa spre cer. O forma interesanta mi-a atras privirea, cladirea Centrului de cercetare, drapata in sticla cu tenta verzuie, potrivita cu nuanta apelor fluviului ce curge lent in vecinatate. Zona urmatoare m-a dus cu gandul la litoral, cladirile minione si cochete fiind destinate turistilor aflati in vacanta.  O alta biserica inconjurata de un parc linistit, o cladire rosiatica, ingusta al carei acoperis din sticla lumineaza puternic noaptea, fostul sediu al Pietii de Gros, un mastodont maroniu, cu ferestre mici (mi-am inchipuit in gand in vremea ei de stralucire, o multitudine de marfuri de culori, arome, texturi diferite, manipulate intr-o forfota continua), dupa un palc inalt de copaci palatul unei personalitati, ferit de priviri indiscrete. Plimbarea s-a incheiat cu o zona de depozitare de materiale de constructii , minereuri si tot felul de marfuri, riguros intretinuta si dominata de macarale si containere.

Plimbarea cu vaporasul a imbinat intr-un mod placut vizionarea dintr-un alt unghi al cladirilor si malurilor fluviului. In zgomotul molcolm al motoarelor, patrunsi de linistea curgerii lente si racoriti de vantul care ne-a alungat grijile, am petrecut o ora placuta si am adaugat pe retina noi imagini excursiei si asa deosebite. Imaginile prezinta si Franfurtul noaptea, o priveliste cu totul deosebita!

Aveti un oras drag, care va trezeste amintiri frumoase?

24 de comentarii

  1. Daaaaaaaa, Parisul. O plimbare cu bateau-mouche e de neegalat cred. Și apoi să stai pe chei, cu fundul pe ciment și o lumânare aprinsă… Doar tu și iubitul tău. Și să taci împreună cu el… După care să iei cina la un bistro de cartier, fără fițe, dar cu mâncare excelentă și chelneri transpirați…

  2. Recunosc ca acel oras drag sufletului meu este Salzburgul. Chiar imi propusesem sa scriu intr-un articol despre bucuria pe care am avut-o vizitand trei ani la rand aceasta bijuterie de oras.
    Si Koln-ul este un oras superb, asa ca ti-l recomand cu caldura. Iar Domul sau este de-a dreptu’ impresionant.

      1. Am avut sansa sa-mi incep, prin 2002, calatoriile europene, cu vizitarea Parisului. Una dintre cele mai fericite zile din viata mea a fost aceea cand am vazut panorama Parisului din Turnul Eiffel. M-am simtit mai aproape de D-zeu si de … tehnica.

      1. am avut o ezitare,n-am stiut la care din comentariile astea identice sa raspund 🙂
        vezi,trebuie sa fii pe faza mereu! nici nu stiu unde e…dar nu suna prea romantic 😉

  3. Mie Brașovul îmi trezește cele mai frumoase amintiri… doi oameni foarte dragi mei sunt de acolo, și am petrecut multe momente frumoase acolo… mai ales bucurându-mă de iarnă, de zăpadă…

  4. Nu cred ca sunt orase si sa nu fie placute…mie imi place Orasul in care locuiesc. si sunt multe locuri in Romania foarte placute .. imi plac orasele in nocturna desi…nu calatoresc.
    Frumoase imagini.

  5. Hmmmmm…din ce am vizitat nu s-ar zice ca am un oras drag. Visez la Auckland si Ierusalim, dar din ce am vazut pana acum si am reusit sa aprofundez ar fi Alba-Iulia. Desigur, Parisul are Luvru si … parizience, Milano are Domul, Roma are … Vaticanul, Valencia are ce-i al ei, dar la Alba m-am simtit mereu acasa. Desi sunt din Bucuresti.

Lasă un comentariu